úterý 8. května 2012

Jak si v dobré víře dvojnásobně snížit produktivitu?

Krásný úterní den

dnešní informace pro Vás je poněkud delší, pojďme se na ni podívat. Řekneme si, jak v dobré víře dvojnásobně snížit produkci firmy.

Dám Vám příklad ze života:
Pan A pracuje v bance A. Realitou je, že zaměstnanci jsou odměňováni za hotovou práci. Proto jim dáváme plány, které obsahují minimální hodnoty, které musí splnit. Na začátku roku pán A obdržel plán. Byl o 20% vyšší. No co, musel pracovat i po večerech. Protože věděl, že za to dostane peníze, dělal to rád. Po třech měsících zjistilo vedení banky, že jejich zaměstnanci jsou schopni zvládnout i tyto zvýšené plány - Tak někdo dostal nápad: "Co kdybychom je zvedli ještě víc? Budeme je motivovat, dáme vyšší odměny." A tento plán zaslal všem zaměstnancům včetně pána A. Jelikož pán A na svém postu pracuje již 10 let, je to člověk odborně vzdělaný, dalo by se říci expert. Pouhým podíváním se na zvýšený plán je mu jasné, že tohle se při současném počtu lidí v týmu nedá zvládnout (skutečně to bylo přehnané).

Stala se jediná věc. Pán A dal v bance A výpověď a přešel do banky B. Tipněte si, co si vzal s sebou? Ano, je to tak. Všechny svoje klienty z banky A... Takže klienti pryč, odborný pracovník pryč. Místo růstu pokles.

Důsledek?
Plánovaný růst banky A se stal poklesem (nezapomínejme, že to nebyl jediný člověk, který to takto udělal). Naopak banka B zvýšila svoji produkci bez jakýchkoli nutných investic - pouze přijala pána A. Takže noví klienti, odborně vzdělaný člověk za nezvýšené náklady. Dvojnásobná ztráta produkce pro banku A.


Která jedna jediná věc chyběla bance A, aby se vyvarovala téhle, pro ní dvojité ztráty? Odpověď je vcelku poetická. Chyběl průzkum.

Stačilo se jednou k večeru projít po firmě, zeptat se zaměstnanců, jak zvládají svojí práci a pozorovat. Stačilo se zajímat o to, co dělají. A zájem není sledování statistik práce, kolik toho zaměstnanci zvládli vykonat. Ale je přinejmenším stejně důležitý.

Tip: Zkuste si vzpomenout na Vašeho největšího dodavatele. Vidíte logo té firmy nebo tvář toho člověka, se kterým projednáváte dodávky? Pokud si vzpomenete na jeho tvář, uvědomte si, že má o Vás zájem.

Když bych měl použít email z minulého týdne, kde jsme si říkali, jestli koupit stroje nebo přidat objem práce svým zaměstnancům, stále platí, že v první řadě přidat práci. Avšak až poté, co naprosto přesně budete vědět, jak zvládají současný stav. Pokud jej nezvládají, je Vaší povinností udělat změny nebo své zaměstnance trénovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat